Wybieramy fotobudkę na wesele - co wziąć pod uwagę?
Jeśli podjęliśmy już decyzję, że chcemy mieć fotobudkę na swoim przyjęciu weselnym dobrze jest się zastanowić nad kilkoma sprawami technicznymi.
Fotobudka to nie fotograf
Nie można zakładać, że fotobudka zastąpi nam fotografa na weselu, gdyż fotobudka to stacjonarne urządzenie przeznaczone do robienia szalonych zdjęć, ale tylko w wybranym miejscu. Fotobudką nie da się podejść do stołu, ani zrobić dynamicznego zdjęcia w tańcu. Jest to jeden z powodów, dla którego fotobudki są co najmniej 50% tańsze od usług fotografa.
Na ktorą godzinę zamówić fotobudkę?
Wszystko oczywiście zależy od wybranego pakietu godzinowego oraz ilości gości jak i godziny rozpoczęcia przyjęcia. Możemy jednak podpowiedzieć uniwersalne, dobrze sprawdzające się rozwiązanie :) Należy liczyć od tyłu, czyli zrobić tak by impreza z fotobudką skończyła się o północy. Czyli dokładnie w czasie gdy zaczynają się oczepiny, wjeżdża tort, zaczynają się inne zabawy. Tym sposobem rozstanie z fotobudką jest najmniej dramatyczne bo prawie niezauważalne ;) By „akcja” przebiegła sprawnie dobrze jest odpowiednio umiejscowić fotobudkę na sali weselnej.
Gdzie ustawić fotobudkę?
Są dwie szkoły – jedni uważają, że fotobudka powinna być niemalże w centrum przyjęcia (na głównej sali, na parkiecie, niedaleko orkiestry), inni, że powinna być nieco na uboczu (w holu, na korytarzu, przy wyjściu). My skłaniamy się ku tej drugiej opcji. Powodem jest fakt, że na sali i tak dużo się dzieje – jest orkiestra, krąży fotograf, goście tańczą, dzieci biegają, obsługa donosi jedzenie, gwar przy stołach. Atmosfera iście weselna! W takich warunkach łatwo o uszkodzenie fotobudki. Ponadto tworzące się kolejki zabierają miejsce na parkiecie. Fotobudka to atrakcja sama w sobie, nie potrzebuje specjalnej atmosfery. Poza tym goście często zachowują się naturalniej gdy są nieco na uboczu. Każdy wychodzac na dwór, chcąc zaczerpnąć nieco świeżego powietrza nie może nie zauważyć fotobudki (a przede wszystkim kolejek do niej). Impreza się rozładowuje – są już 4 główne miejsca przebywania gości – stół, parkiet, fotobudka, na zewnątrz.
Fotobudka na wesele czy poprawiny?
Przeważająca większość osób zamawia fotobudkę na wesele. Niekiedy jednak uzasadnione jest wynajęcie zarówno na wesele jak i poprawiny – np. gdy na poprawinach mamy większość gości, których nie było na weselu albo gdy goście są Ci sami, ale nie udało się wynająć fotobudki na wesele. Należy również pamiętać, że ceny wynajmu fotobudki na poprawiny są niższe niż na wesele (a zwłaszcza przy dwóch dniach wynajmu).
Jak uniknąć rozczarowania?
Przede wszystkim dopasować ilość godzin wynajmu fotobudki do ilości gości weselnych. Można także wziąć pod uwagę domówienie dodatkowej godziny pracy fotobudki podczas samej imprezy. Tym sposobem będziemy mieli pewność, że każdy z naszych gości skorzysta z atrakcji i zabierze do domu pamiątkowe zdjęcie.
Kolejną istotną rzeczą jest odpowiedni wybór tła i stopki zdjęć. Dobrze jest dopasować je do wystroju sali, ozdób, dominujących kolorów by sama fotobudka jak i wydruki nie były rażącym „intruzem” na weselu.
Na koniec
To najistotniejsze rzeczy, które należy wziąć pod uwagę aby nie przeżyć rozczarowania podczas przyjęcia weselnego, ale nie wszystkie :) Szerzej na ten temat pisaliśmy w artykule o funkcjonalnościach profesjonalnej fotobudki.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy Państwu rozwiać wiele wątpliwości i odpowiedzieć na pytania dotyczące wynajmu fotobudki na wesele.
Zachęcamy także do zapoznania się z artkułem na temat Jak przygotować gości do zabawy z fotobudką oraz z naszym cennikiem.