Spis funkcjonalności profesjonalnej fotobudki

Fotobudka jako atrakcja na wesela stała się niemalże synonimem dobrej zabawy oraz przejawem podążania z duchem czasu pary młodej.

Dlatego możemy zaobserwować pojawianie się coraz większej ilości firm oferujących zdjęcia z automatu. Większa konkurencja prowadzi do obniżania cen (co naturalnie cieszy niejedną młodą parę), ale niestety niekiedy także do obniżania poziomu świadczonych usług (to już mniej pozytywna konsekwencja).

Jest na szczęscie na to sposób :) Wiedząc czego powinniśmy oczekiwać od wynajmowanej fotobudki będziemy mieli pewność, że nasze wesele na tej atrakcji skorzysta.

Zacznijmy od podstaw:

fotobudka to 1) automat 2) robiący dobre jakościowo zdjęcia 3) gościom w przebraniach 4) na tle grafiki. Po zakończonej sesji 5) zdjęcia można wrzucić na facebook’a, 6) odebrać od animatora 7) spersonalizowane wydruki 8) które można wkleić np. do księgi gości lub 9) obejrzeć zdjęcia online w galerii.

W tych paru zdaniach staraliśmy się zmieścić opis idealnej fotobudki. Spójrzmy co każdy z tych punktów oznacza:

1. Automat

Każdy automat oparty jest na oprogramowaniu a tych jest kilkanaście na rynku. Od jakości oprogramowania zależy szybkość pracy fotobudki – ile trzeba czekać na zrobienie zdjęcia, na przesłanie zdjęć na swój fanpage czy na odebranie wydruków. Te lepsze fotobudki mają także opcję wydruku większej ilości pasków niż tylko 2. Ograniczona ilość wydruków to niestety często spotykany i uciążliwy mankament (trzeba robić zdjęcia zdjęć by każda z 8 osób miała swoją „kopię”).

2. Zdjęcia dobre jakościowo

Zdjęcia w fotobudce robi aparat lub (litości!) kamera internetowa… Z przyzwoitości pozwolimy sobieskupić się tylko na opisie aparatów (przeważnie, choć niestety nie tylko, lustrzanek). Są dwie kluczowe kwestie dotyczące dobrych jakościowo zdjęć – odpowiedni aparat i odpowiednie oświetlenie. Oświetlenia na sali czy przedsionku są różne dlatego porządna ekipa fotobudki powinna być przygotowana na taką ewentualność by zawsze być w stanie zapewnić ostre zdjęcia i nasycone kolory. Aparat to minimum Canon 1100D – szybkie łapanie ostrości, świetne oddawanie barw i sprawna komunikacja z komputerem.

vs

3. Gadżety

Jednym z powszechnych sposobów na (pozorne) obniżenie kosztu wynajmu fotobudki są gadżety a tak naprawdę ich brak. Doświadczona firma wynajmująca fotobudki sama zapewnia gadżety na wesele a nawet powinna mieć w menu możliwość wyboru nietypowych gadżetów na życzenie np. styl francuski albo zwierzęta. Niestety coraz częstszą praktyką jest przerzucanie kwestii zorganizowania gadżetów do fotobudki na parę młodą (genialne posunięcie biorąc pod uwagę nadmiar czasu jakim się dysponuje przed weselem oraz podliczając koszt zakupu różnych masek, kapeluszy i okularów do jednokrotnego użytku…).

4. Tło

W kwestii tła są dwie opcje – szeroka gama teł dopasowanych do różnego rodzaju imprez i okazji (lub wręcz odwrotnie – jedno tło na wszystkie okazje) albo jedno tło, które nazywa się green screen. Sama technika jest super - wykorzystuje się ją w filmach czy nagrywając prognozę pogody – nagrywa się scenę na zielonym tle a później w jego miejsce podstawia się dowolny obraz. Niestety często posiadane oprogramowanie do obsługi zielonego tła odpowiada tym wykorzystywanym w telewizji w latach 90tych dlatego czasem rezultat może być taki – piksele i zanik garderoby (jeśli kolor waszego ubrania lub dekoracji będzie w kolorze tła, nie będzie go widać;)):

5. Social media

Opcja social media w fotobudkach jest coraz powszechniejsza. Jest to na pewno fajna funkcjonalność – nie różni się niczym od robienia zdjęcia własnym telefonem i wrzucaniem bezpośrednio zdjęć na swoją stronę lecz szczerze przy ograniczonym czasie pracy fotobudki na weselu jest to często nietrafiony pomysł. Przy standardowym robieniu i wywoływaniu zdjęć niekiedy trzeba swoje odstać w kolejce a co dopiero gdy pozwolimy każdej osobie zalogować się na własne konto, opatrzyć zdjęcie komentarzem i je opublikować… (a tam własnie tort wjeżdża;))

6. Animator

Animator, asystent, dobry duch zabawy. To osoba, której zadaniem jest (w razie potrzeby) wytłumaczenie gościom zasady działania fotobudki, zachęcanie nieśmiałych (z początku) gości do zrobienia sobie zdjęć, czuwania nad prawidłową pracą fotokabiny, a także zadbanie o właśiwy wygląd tła, wymianę „kliszy” czy utrzymanie (względnego) porządku wśród gadżetów i rekwizytów :) Brzmi jak konieczność a spotkać można oferty bez animatora.

7. Spersonalizowane wydruki

Wydruki pasków to opisana przez nas powyżej standardowa opcja – robimy zdjęcia i parę sekund później odbieramy swój pasek ze zrobionymi zdjęciami. I tu jednak można się doszukać różnic. Są firmy, które poza standardowymi 3 zdjęciami na pasku oferują także inne ramki (np. 4 zdjęcia na pasku, 1 duże zdjęcie 10x15, 4 zdjęcia, ale poziomo). Należy także zwrócić uwagę na atrakcyjność grafik pod zdjęciami – czy jest to prosty napis Ania i Krzyś bez cienia grafiki czy może ramka pięknie komponuje się z wybranym tłem i dekoracjami na stole? Warto jeszcze raz przypomnieć opcję ilości wydruków – 2 paski vs nieograniczona ilość.             

 

8. Księga gości

Popularność księgi gości przy wynajmie fotobudki na wesela można porównać do Angry Birds na smartfonie każdego dziecka! Nie bez powodu cieszą się one powszechnym zainteresowaniem - jest to rzeczywiście świetne uzupełnienie i zorganizowanie pamiątek ze zdjęć z fotobudki.

9. Galeria online

Wesele się skończyło, goście się rozjechali na wszystkie strony Polski (świata), niektórzy pogubili albo zapomnieli zabrać swoje wydruki ze zdjęciami. Tragedia! A było tak fajnie! Na szczęście większość firm wychodzi z jakimś rozwiązaniem na przeciw:) Czy to w postaci galerii online, nagrania wszystkich zdjęć na CD czy pendrive a nawet wysyłania zdjęć do gości drogą mailową. Warto zastanowić się, która nam najbardziej odpowiada.

Mamy nadzieję, że ten mini-poradnik pozwoli Państwu ustrzec się przed „tanimi” okazjami i świadomie wybrać najbardziej odpowiednią fotobudkę na Pańśtwa wesele.

Zachęcamy także do przeczytania co ma wpływ na cenę wynajmu fotobudki oraz sprawdzenia naszego cennika.

Poznań 792 895 915 / 607 696 975              Warszawa 517 210 549

Partnerzy i Klienci